Temavisning i MISS LYCKAT – När marknadsföringen låg bakom misslyckandet

Temavisning i MISS LYCKAT – När marknadsföringen låg bakom misslyckandet

En temavisning av utställningen Miss Lyckat där vi fokuserar på marknadsföring, reklam och de produkter där marknadsföringen var en av anledningarna till att de misslyckades. Vi pratar om marknadsföring och marknadsundersökningar och hur det kunde gå så fel att Coca-Cola fick 40 000 brev om att ta tillbaka sin gamla smak.

MISS LYCKAT by Museum of Failure är en utställning om produkter och tjänster som på ett eller annat sätt anses misslyckade. Men borde vi inte också se dem som bevis på människans nyfikenhet och uppfinningsrikedom, som viktiga (sned)steg i utvecklingen?

Utställningen MISS LYCKAT by Museum of Failure visas till 6 januari 2019.

Visningarna ingår i entréavgiften. Entré: 70 kronor, fri entré med Kulturkortet.

Max 30 deltagare, först till kvarn principen.